Saturday 1 March 2014

Harapan.

Aku pun tak tahu la sejauh mana harapan itu.
Orang kata bagus berharap, 
sebab sure kita ade usaha untuk menjayakan harapan tu. 
Tapi ade yang kata tak payah la nak berharap sangat. 
nanti kau kecewa kat tengah jalan. 
Masing-masing ade pendapat sendiri la. 
Aku tak kata la aku ni mainstream nak berharap sangat. 
and aku pon tak de la langsung takde harapan.
mungkin in the middle la. 
ade usaha, ade la harapan, ade la hasilnya.
bukan dari satu aspek je. tapi banyak.
kau berharap kau nak kerja bagus-bagus.
berharap nak kahwin cepat-cepat.
beli rumah, beli kereta idaman. 
tu semua harapan la tu.

tapi satu je. 
setiap ape yang aku harapkan, pasti akan aku usahakan. 
ni yang terdekat ni, lagi sebulan lebih aku dah nak habis belajar. 
dalam erti kata lain, habis degree. 
aku kene usaha, habis kan semua kerja yang ade buat masa skang. 
assignments, and study gila - gila. tapi boleh ke?
Insha Allah boleh, dengan adenye harapan, pasti aku akan usahakan. 
Tak banyak pon subjek aku sem last ni. 
Jangan la malas. tu je. jangan malas. 
Fokus untuk last sem ni.

Lepas tu, boleh fikir kerja. then, Kahwin? hee. 
Usaha tu penting. insha Allah :)

Love;
NA

No comments:

Post a Comment