Wednesday 11 September 2013

Ouch, Final Year 1st Semester?

Nampak macam gempak je kan, takut je dengar dengan  final year. Yelaaa, balik dari intern kan. Tapi itu lah hakikatnya, dengan tak disangka-sangka aku dah pon menjejakkan kaki ke final year 1st semester. Subjek tak banyak, tapi kerja sgt banyak. Especially in Civil Engineering Design (CED), 2 Cdt Hour for this sem, tapi kerja diaa memang tak menang tangan. 

Subjek CED ni, grouping dan membayangkan diri kita adelah sebuah kakitangan syarikat consultant. Start dari Sub-structure and Super Structure. Macam group kitorang, ambil projek Bungalow 3 Storey. Bayangkan la, dengan ade Swimming Pool nye, nak sustainability la.. green design laa... Exactly mencabar. Aku sem ni pon ambil Final year Project 1, tapi, aku rasa, CED lebih penting lagi. Tak tau, maybe sebab dia grouping kot, kene bg tanggungjawab lebih sikit. Tak fair la kalo kawan buat kerja untuk diri kau kan (Motivate Diri Sikit).

Untuk FYP 1 pulak, macam simple je, tapi seriously, kerja dia banyak. Macam Mechanical + Civil. Tajuk aku, " A Study of Christensen's Coefficient Uniformity (CU), of Water Distribution in a Sprinkler Irrigation System". Waaah! macam gempak pulak state tajuk FYP kat sini. "Water Distribution" tu je civil. part Sprinkler System dah masuk Mechi dah.. So, untuk FYP1, alhamdulillah settle semua, dah submit Final Interim Report. and to be continued in FYP 2. Should be after final exam ni, aku kene stay kat UTP sambung experiment pasal FYP aku, yela.. tak nak pening kepala masuk sem depan dengan CED 2 lagi.. haih. letih. tapi selagi tak settle sem depan, tak settle la keje aku. hehe.. 

Okay, abes cerita pasal subjek-subjek Final First. Baru Final First. Rasa mcm, Final Final dah. Another one week will be the toughest sem for my self. It is because, i need to finish the CED & FYP. Full of Presentations, and reports to do.. I hope its going well. As well as the plan. 

P/s : Tak sabar nak graaad! -.-" Pray for me guyss!

Love, 
NA.


No comments:

Post a Comment