Wednesday 16 January 2013

Trip "UltraSel" ke Singapore!


UltraSel!
yeahhhh.. tapi ape mende ultrasel niee. cube tengok website yang aku bagi ni, kalau rajin baca la.. hehe.. & aku bila free aku baca la update dekat sini, just nak tahu update tentang Selangor.

http://ultrasel12.blogspot.com/

aku tak tau siapa blogger untuk website ni.. tapi interesting! huhu. Happy Reading guys! 
Awesome Ultrasel! 

When i was a kid, (umur 6 tahun kalo tak silap)
my parent always laaa bawak aku & jugak adik aku, yela memang aku ade seorang adik je. We all pergi ke Stadium Shah Alam, untuk tengok Match Selangor Vs sape2 laa.. dulu kan famous dengan  Azman Adnan NO. 19, Sharil Arshad, && so onn.. Rajin gila kitorang pergi stadium. Thank's a lot to my cousin, because kalau bukan kerana dorongan korang, kami tidak akan pergi ke stadium. & tak tau Stadium life tu macam mana... hehe.. Match yang kitorang selalu tengok, Selangor Vs Pahang, Yelaa.. My Cousin tu, orang pahang, that's y dia sokong Pahang.. Bila dah selalu pegi Stadium Shah Alam (SSA) and addicted la. suka part sorak-sorak sokong Selangor.. hehe.. sampailah sekarang.. (sambil mengarang ni penuh semangat tau dalam hati sokong Selangor!) tak penah beralih araaah. :')

Hurm...Pasal ULTRAS! aku rasa baru je tau, & baru notice pasal Ultrasel ni. i am interested tengok diorang bersorak, nyanyi-nyanyi.. sampai pernah terfikir, diorang ni tak penat ke?  rasanya time match, diorang ni la tak stop teruskan sokongan terhadap Selangor. Even kalah ke menang ke.. Sape score dulu ke, mereka still bersemangat! Sebenarnya, semangat ini la yang kita perlukan dan sematkan dalam diri.. tak kira lah match tu menang ke kalah ke., tapi semangat tu tetap ada pada team kita! (for me, Of course Selangor la kann!) hehe..for you guys, terpulang la.. depends on what you guys sokong.. must always possitve untuk team masing-masing!

&& Baru-baru ni, aku baru je join a trip to Jalan Besar Stadium, dekat Singapore. Itupun selepas di ajak oleh "dia" hehe, and i asked him..

NA: Kita pegi ni dengan Ultras (Ultrasel) ke?
Dia: Tak la, pegi dengan bukan ultras pon ada.
NA: okay2..

As pic attached above, on 12 Of Jan 2013, aku pon pergi la game awaydays ke Singapore bersama-sama dia, fan selangor & of course Ultrasel. The journey begin.. 

Pukul 8.30 a.m gerak dari rumah, sampai Shah Alam, kitorang berkumpul dekat Restoran mamak HAKIM, dekat seksyen 7. Parking kereta semua, then kumpul sama-sama sebelum naik bus. Semangat berkobar-kobar nieee! haishh. hehe.. 

Pic Kiri: Comrads berkumpul
Pic Kanan: Dapat stiker Awaydays beb! haha..tq Ultrasel!

Dalam pukul 11 lebih baru gerak ke Singapore. Dalam perjalanan ke Singapore la dapat stiker tuu.. hehe.. stail! Alhamdulillah, perjalanan kami berjalan dengan baik. 


 dah sampai dekat tepi stadium jalan besar.


 
 yeaaay dapat tiket Awaydayss!!

  
haih, bila la nak dapat masuk stadium niee.. waiting!



the best moment !! haaa, time dekat sini, bendera selangor atas kepala kitorang tauu.. terasa megah sgt! Proud to be Selangorian! huhu..aku sedaya upaya untuk mencapainyee.. untuk mengibarkan bersama-sama.. best gila wehh! haha.. 

Pic atas ni, Game start! hehe.. macam nervous jugak la. first time tengok awaydays game dekat tempat orang kan. huhu.. 


Saya pon support Ultrasel jugak! haha. ni masa Half time game.. 


Bila Join Ultrasel punya trip awadays ni, saya dapat kawan baru. menambahkan lagi kenalan-kenalan yang baru.. I love to make friends! exactly. huhu.. mula-mula memang la malu sikit. tapi lama-lama mcm okeh je.. diorang sume sempoi. tak sombong.. semuanya biasa je.. boleh join each other. takkan 24 jam nak ikut si dia je kan. dia pon ade kawan juge.. hehe.. 

Besides that, Uolls tahu kan, Selangor kalah masa lawan LION12, (alaaa. 1-0 je pon) hais. takde hal la bagi aku.. boleh kejar balik tuu.. hehe.. then bila kalah, sebelum ni aku rasa macam frust laa..(bila tengok game sorang-sorang even kat rumah ke ape ke) ni bila join  tengok dengan Ultrasel n fan Selangor lain, rasa macam, takde la frust. Okay je. Maybe! Semangat pasukan bersatu padu tu ada dalam diri.. Menang Kalah ke, kami tetap ada bersama-sama Selangor! 

Sesuai dengan "chant" ni:
( lagu yang dorang nyanyi-nyanyi kat stadium sokong Selangor tanpa penat lelah!)

 Ayuh Selangor

Ayuh Selangor 

Terus Berjuang Kami Ultrasel tetap disini


lalalalallaala....lalalallalalala


Thats it!
Satu Pengalaman yang baru dan sangat berbeza dapat aku rasai.. dan baru aku tau kenapa semakin hari, semakin ramai nak join Ultrasel ni.. (tak kesah la korang Ultras apaa.,) tp, aku memang sokong Selangor dari dulu.. soo, i choose to be with Ultrasel!


 Ada yang bertanya, macam mana nak join UltraSel?.. 
Senang jeee.. just visit this  blog,.. & read it!


So, itu je lah cerita mengenai pengelaman baru aku tengok game awaydays together with another Selangor Fan & Ultrasel! 
Korang Just Awesome !


p/s:
Special thank's to him, support ticket saya ke Stadium Jalan Besar. 

Love, 
NA.









No comments:

Post a Comment