Thursday 17 January 2013

Close Friends. Any?

When wanna talk about this, i confess, i don't have many best friend, even though u guys can see i'm always eat, drink, study, go to class, together with someone,  (mostly girls laa.. )  tak semestinya dia adelah kawan baik saya. 

Actually, i have some best friend, which currently studying at Mesir, & UTHM. There are 3 of them. Who are they? my bestfriend laaah! haha. tapi lately ni, dah jarang sangat contact. maybe masing-masing busy dengan kerja masing2.. i don't know. but still remember them. 

I said that 3 of them, right? FYI, 2 of them from UTHM, and the other one kat Mesir lah. Yang dekat mesir tu, dia study Medic. Kiteorang memang dah kawan sejak sekolah rendah lagi. Lebih kurang kata Kembar saya la. Mana-mana je kitorg pegi mesti sama-sama, especially Raya. Andd the UTHM's since saya belajar dekat Politeknik. Hurm, panjang ceritanya pasal bestfriend poli ni. before rapat dengan dua orang tu, aku rapat dengan "geng-geng hotels".. macam-macam perangai yang aku penah rasai. dengan sorang ni macam tu, sorang ni macam ni, berkira pasal duit, pasal duit minyak laa.. what everrr. cerita lama. semua menjadikan aku lebih dewasa dari sebelumnyaaa.. yang 2 orang UTHM tu, aku selesa kawan dengan diorang, sebab, susah senang kita pernah bersama. ayat nak touch heart gila. haha..susah nak tengok diorang berkira, & aku memang selesa laah! 

Kalau yang Mesir tu, kitorang dah jauh since sekolah menengah, tapi, still keep in touch bila dia balik dekat area Selangor, kitorang akan keluar jugak. ++ dia dah study dekat mesir, bila dia balik Malaysia, mesti dia ade jumpa aku. haih rindu la mus! 

Then when entered U life, semua jadi penting kan diri sendiri, maybe sebab baru kenal, or, malas nak lebih-lebih pecaya, stakat kawan je okay laa.. masuk U jugak aku penah je kene pulau. i dont know. alasan? sebab aku senang rapat dengan budak lelaki. yeah.. even senang rapat pon, u guys kira beruntung la sepatutnya, nanti lelaki tu pon rapat ngan korang jugak. (umum kayy) Kenapa weh? aku memang tak boleh lebih ke dari korang? ops. cukup mengenang cerita lama. semuanya dah jadi sejarah. aku menjadi lebih berhati-hati sejak dari itu. 

Susah rupanya nak cari betul-betul kawan yang sejati. kann? kawan yang kedekut pon ramai.. pasal duit minyak laa ak boleh nampak...paling ketara. 
BERKIRAAA!! takpe, tunggu la korang ade kenderaan sendiri, baru korang rasa macam mana rasanya kalau nak pegi jalan-jalan korang dapat 5 ringgit je duit minyak. GUYS, consider laa.. dah la jadi driver korang, penat korang boleh tido., kereta driver punya, korang just naik jee..n sampai la dekat destinasi. Jagalah hati member tu sikit... bagi la lebih sikit. upah dia jadi driver korang. Bhaaai, kalo naik teksi, dia taknak nya amek  5ringgit tu. ingat sikit. haduiiii.. Tapi aku jenis kesian, takpe laa.. ko orang susah.. aku tlg laa.. lama-lama wallet aku jadi nipis laaa.. sakit woooo. fikir la, untuk orang lain jugak.. Saya bercakap atas pengalaman sendiri.. So that's it.. 

alamak, melalut pulak.. ha, berbalik kepada cerita kawan baik tu, pada aku, nak cari kawan memang senang, cari kawan yang betul-betul kwan tu la susah. tiba-tiba aku terfikir. aku dah la tak de bestfriend sgt. saape nak jadi pengapit aku, time wedding aku nanti.. i'm still searching for her.. haha! lambat lagi wehhh... aku rasa, bestfriends aku tu, diorang akan kawen dulu dari akuu.. waaa cemana niii.. cousin? of course la mak tak bagi, kene berusaha nak cari ni.. haihsss.. Weh-weh, melalut dah ni.. cukup-cukup sudaaah! haha..

So! here are  two of my bestfriend., Introducinggggg!

Are-an & Fizah! 
(aku dekat tengah-tengah)
Abaikan la KFC tuu. hahaha.. 
comot betul kitorg makan.. 

Oh, gambar yang Mesir tu, aku tak leh nak upload. sebab privacy dia. Dia Islamic sikit!. Soo, aku hormat dia. :) Tapi dia chomeeel. Macam aku jugak laaaa. Wahahahaa. Okey,! perasan. enuf weh enuffff.

huhuu.. cukupla aku merepek petang-petang ini. malam ni ada kelas tusyen. Got to prepare something for my cute students. hehe.. daaa!

Love;
NA

No comments:

Post a Comment