Tuesday 5 February 2013

GENTING HIGHLAND KOTA KERIANGAN !

Assalamualaikum.

For entry kali ni, aku nak sharing2 citeeeee pasal baru-baru ni aku gi Genting Highlaaand. wooooaaaa! 
(-.-)
annnda, 
Siapa cakap travel dalam Malaysia tak best?  haaa!? ish korang ni, pada aku, Dimana bumi dipijak disitulah langit dijunjung. mana-mana tempat yang best kat over the sea tuh, aku rasa best lagi travel tempat sendiri. Paling yang diutamakan! MAKAN la, senang je.. hehe..

Baru-baru ni, short travel aku ke Genting Highland, tahu tak kat mana? Dekat Pahang, sempadan Selangor. cemana tuh? hehe.. Aku pon baru tahu, jalan nak ke Genting Highland tu ada dua jalan, satu ikut ULU YAM, Selangor, Satu lagi ikut Highway dekat Genting sempah ke mana ntah. Kalau dari rumah aku ke Genting Highland tu ade la dalam 45 minit je, sampai kat kete cable.

Pukul 12.00 tengah hari dah ada dekat area Genting SKYWAY, punyaa lah ramai orang beratur, memang faveret orang nak naik genting kot time weekend ni. adelah dalam 45 minit jugak beratur nak tunggu naik kereta cable. Bila sampai dekat Genting, Beli tiket yang Outdoor Games je, Indoor taknak la. lagipon kurang bajet. he he. First game yang aku cube adelah, yang whirlwind punya buaian tu, lupa laa nama dia



sumber: google
ha, yang kat atas ni la. masa dia pusing-pusing tahap rendah, tu okay lg, bila dah start laju ngn dia pusing rendah ke kiri ke kanan, itu memang kecut perut sikit la.. memang aku tutup mata la kejap. cuak, gayat hahaha.. tapi rasa time tu je la. lepas dah stop tu, macam rasa tak de apape. hehe.. rilek je..



 sumber : google
then, aku pegi naik  flying coaster macam kat atas ni, memang macam superman la..sebab cara dia naik tu stail baring  meniarap..then korang akan digerakkan sendiri, melalui rail dia.. ade pusing-pusing jugak! hehe.. so far naik flying coaster ni, terbaikkk! hehe.. Aku jarang dapat main outdoor cam gini. Dulu masa pegi genting, memang dok amek-amek gambar, main cawan pusing, plus game-game kurang adventure laa.. hihi. 



sumber: google

So, Next!, as the shown picture above, aku naik bumper boat.  punya lah lama untuk tunggu naik boat ni, dorang provide 7 boat sahaja. orang yang tunggu ade la dalam 30 ++ blom masuk budak kecik2 lagi. hehe.. lepas dapat naik tu, best gila main langgar-langgar bumper boat org lain. hehe. yang tak kenal pon kita jadi kenal. hehe.. naik boat tu akan  buatkan air tu terpercik ke arah kita. be aware guys! heheh.. 

Lepas tuh, kiteorang pegi naik antique car! ini, kita drive sendiri, tekan je button dekat bawah tu. nt antique car akan begerak ikut lane dia.. hehe.. alamak, antique car tak sempat nak amek gambaar. huuu.




roller coaster!
So! bila dah macam tak tau ape nak naik da.. tibe-tibe terpandang dekat roller coaster yang extreme tu. haha.. dulu memang kalau boleh taknak naik laaaa ROLLER COASTER. tapi, bila pikir-pikir balik. membazir la kalo tak cube.. tapi yang ni, kiteorang beratur sekejap jee... sebab dia boleh muat 24 orang satu pusingan tu. memang tak de la tunggu lama. Pengalaman aku first time naik tu.. sangat mencuakkan! haha.. tapi takde la secuak naik FLYING COASTER. Ade la takut sikit. hehe...


ada brann? HAHA

and the last one! yeahh.. aku naik kot SELERO SHOT tu. memang SHOOOOOOOOT la. haha.. Belt yang dia ikat kan tu tak tight la dekat badan. ADE tujuannya! hehe.. supaya bila selero shot tu dah naik atas paling tinggi, and dia bersedia untuk turun.. ade bunyi menyeramkannnn. lagi nervous la kita rasa. bila dia turun secara mengejut, kita akan rasa, yang macam kita ni TERJUN BANGUNAN. hahaha.. tak tau nak kata apa. bila turun rasa... SATISFACTION even ade cuak sekali pon.. huhu..

puas copy gambar google.
so, ini dia gambar-gambar aku masa dekat sana. masa tengah main game, takde sapa nak amek kan gamba. soooo SAD. huhu. Sape cakap cuti dalam Malaysia tak best? haaaa. Full-stop.


Sekitar Genting. abaikan muke tu. hehe

Background tu Hotel First World. Paling murah kat situ la. nak saving ke..


yang blakang tu aku tak naik pon tak sempat, isk isk,


dekat entrance outdoor anda boleh bergambar dengan dua ekor patung ni.^^ 

ala, roller coaster belum lalu. huhu..

bila dah penat-penat, baru la teringat nak balik.. hehe.  thanks to 'you' yang teman saya ke sini. next time kita pegi lagi. nak try indoor games pulak. and, see u guys in the next story. bye! (^^)

Love, 
NA.




.  

No comments:

Post a Comment