Tuesday 26 February 2013

Aku Benci sejarah. Exactly.

Tak tentu arah. Perlu ke nak mencurigai?aku benci sejarah. Aku tak suka nak ingat masa silam. Tak seronok. Tapi kalau takde sejarah, macam mana nak dapat pengajaran? Maybe, inilah kehidupan, yang cukup mengajar aku menjadi lebih dewasa. Mungkin sebelum ini, aku sering pergi kepada penghujung, tanpa usul periksa. Ye, itu lah kelemahan aku dari dulu lagi. Aku cube untuk berfikiran positif, untuk mengelakkan kekesalan dibelakang hari. Ini bukan sahaja kisah cinta, tapi kisah kisah yang selalu membelenggu diri. Mungkin harus aku buang semua duka dan lara. Mungkin juga aku harus biarkan, entah. Bosan aku dengan penat. Dimatamu aku dijiwamu dia. Semua lagu masuk. Inilah akibatnya kalo hati tak tentu arah. Orang kata buangkan negatif dalam diri. Tapi bagaimana? Kalau kau jauh, aku selalu macam ni. Mungkin dengan kisah silam. Tapi sampai bila aku nak dibelenggu sejarah. Dunia dah maju kehadapan. Aku patut majukan fikiran. Kau ingat senang? Pengorbanan masa lepas menjadi kekuatan aku. Hanya itu.. Omongan kosongku.

No comments:

Post a Comment