Monday 14 January 2013

Saya sangat Bosan.

Tika dan saat ini, aku tersangatlah bosan, intern macam tak intern, macam-macam pengalaman duduk sini, dalam office ni ade yang sibuk, ade yang buat-buat sibuk. yang menyibuk pon ada kot. haha. disebabkan aku tersangat bosan, aku kembali buat coretan petang.

then, trainees like us, ape lagi kalo tak report yang kitorang buat, facebooking, stalking, tido-tido bawah meja, haih. macam-macam kerenah.

You guys guess what. I think tak da la sangat bosan intern dekat sini, yela, duk saja, goyang kaki, ada tender baru kerja. itu pon sekejap-sekejap. bosan sikit start la nak scroll-scroll. urffff.

Sedar tak sedar dah hampir 4 bulan ada dekat company ni. so-so la. maybe sebab projek tak banyak sangat.

Oh, lupa! nak kongsi cerita, sepanjang internship ni, aku ade buat part time, jadi teacher! yeaaa. mcm tak sangka, je dah 2 bulan aku kerja sebagai seorang pendidik sementara, nak cari duit lebih, selain tu boleh jugak berbakti kepada adik-adik. TAK GUNA BELAJAR TINGGI-TINGGI kalau kita tak kongsi ilmu pada yang memerlukan. PAHALA lagi taau :') Tempatnye adelah di PUSAT TUSYEN GEMILANG, BANDAR SAUJANA PUTRA. Actually, pusat tusyen ni baru bukak cawangan dekat area yang aku tinggal ni. Main cawangan dia dekat Puchong. Aku dengan rajinnya lepas balik kerja, pegi pusing-pusing dekat area pekan dia, and ternampak satu pusat tusyen baru bukak, & try apply, & alhamdulillah sangat sebab pusat tusyen tu amat memerlukan tenaga pengajar, dan akhirnya aku bekerja sebagai seorang civil engineeeer to be ( sangat lah) dan seorang guru tusyen. Subjek yang aku ajar ialah (mcm sekema laaa) GEOGRAFI, ENGLISH & B.MELAYU. alhamdulillah.. semuanya okaaay.. rasa sayang dekat diorang, yela makin lama makin mesra, budak-budak tu pun semakin rapat dengan aku. Aku adelah cikgu yang susah nak jadi garang, sebab diorang tu sume comel-comel.. hihi.. haih, kehidupan bersama diorang amat laaa suweeet :') mcm mana la kalau dah abes intern nanti, mesti rindu kan. :( takpe, cikgu erin akan ingat setiap nama yang penar belajar dengannya. 

Yeah, malam ni ada kelas. Bahasa Melayu Pemahaman tahun 6 (Kelas Private-tak ramai murid) dan Bahasa Inggeris Private pon tahun 6, Bahan mengajar dah siap! tinggal nak mengajar je malam karang.. hihi. See you guys malam karang ye adik-adik comel! 

So, rasanya enuf for today. penat la menari tangan ni menulis. hehe.. Nanti cerita lagi.

Love,
NA

No comments:

Post a Comment